Snart jul!

Hej♥ Idag har jag varit i skolan. Där så gjorde vi inte så vanliga saker eftersom vi slutar skolan imorgon.
Vi pysslade, vi gjorde tomtar (eller änglar, jag gjorde en tomte) av pipränsare och tyg och sockerbits-lycktor. Jag ska ge tomten till Tommy min farbror och lycktan till farmor och farfar.

 Sen fikade vi och kollade på filmen "Björnbröder", vi skulle kolla innan rasten och innan lunch och innan rasten hann vi bara kolla på reklamen och typ 2 sekunder av filmen. Sen skulle vi ju ha med oss fika men jag glömmde det, men jag fick en liten lussebulle av Josefine, en chokladboll av Elsa, en halv bulle av Marissa som byte mot lussebullen, en liten glasyrklick av Tilde (hennes mamma gör jääättefina pepparkakor), en chokladruta/kärleksmums av Said (för han trodde att man skulle ta med till hela klassen) och en lite pepparkaka av Calle. Jag fick jättemycket fika, så det var inte så farligt att glömma fika.

Sen efter skolan gick jag, Marissa och Elsa hem till Marissas mamma. Där gjorde vi en stor snökoja fast vi hann inte klart men imorgon ska vi det. Sen fikade vi i snön och det var mysigt.

Nu är Emma Almas kompis här och ska sova över.

Om en vecka är det jul, tänk, om en vecka! Och vi slutar imorgon! Vi ska fira jul hos mormor som bor i Örebro (hela släckten på mammas sida bor också där) och det ska så bli kul.
Jag länktar till Julafton! Gör inte ni det?


Kommentarer
Postat av: h a i d i s -

SV: oh okej :) jag har 4 systrar och en lillebror :)

2009-12-17 @ 19:15:26
URL: http://haidis.se/
Postat av: elsa

Jo, jag längtar JÄTTE mycket till julen =

2009-12-20 @ 17:45:53
URL: http://lookatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0