Helgen = Klassfest, Mammas jobbs fest, Idol-final, Täby Centrum, Museum & Sova över

Hej♥ I fredags så fyllde mammas chef 70 år (lite gammalt för at forfarande jobba) och det firade dom med storfest på mammas jobb. Det var jättemycket folk, och det var luciatåg och massa tårtsaker och gott men jag och Alma fick inte vara där på kvällen/natten men det kunde jag inte heller för det var klassfest.

Klassfesten  var kul men det var väldigt få som var där för vi hade tagit andra sprutan av svininfluensa-vaccinet dagen innan. Men vi som var där hade kul ändå. Sen efter klassfesten så fick jag åka till Elsa och sova där för Mamma och pappa var fortfarande på den där festen. Där hade vi kul och det var ju idol-final. Båda var bra fast jag tycker att Erik var bättre när han sjöng vinnarlåten. Vem tycker ni skulle ha vunnit Idol? Jag tyckte att det blev bra som det blev, jag hejade inte direkt på någon.

Sen i lördags var jag i Täby Centrum med Elsa och jag köpte ett par jeansleggings (mörkblåa typ), men när vi var på väg till mc`donald's så satt Andereas från Idoljurryn vid "Akademibokhandeln" (han hade typ skrivit en bok), vi blev lite intreserade fast vi gick och åt men sen efter så gick vi fram och frågade om en autograf, det var lite läskigt men ändå kul.

Idag har jag varit på Sjöhostoriska museet med Edvina och mamma och pappa det var kul vi gick på sån här guidad visning fast det var typ som privat visning för det var bara vi och två till. Sen när vi skulle hem så köpte jag och Edvina en varsin stor gräddkola och den var jääätte god, den smak lite mint också.
Och sorry att jag inte skrivit på länge men det här vat ett ganska långt inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0